kolmapäev, mai 03, 2006

Otsin head ideed, et Triinule siis ikkagi suvemütsi heegeldada. Olen leidnud toredaid mütse nii Merikeselt, Annikilt, Kirju kummuti rahvalt, Maretilt kui ka Reesilt. Ent ikka ja jälle on minu jaoks probleemiks autoriõigused: kui ma teen Triinule samasuguse mütsi nagu mõnel teisel juba tehtud on, siis kas see on taunitav või mitte. Või võin ma teha küll samasuguse mütsi, aga nt oma blogisse seda üles panna ei tohiks. Et nagu plagiaat või nii. Keeruline teema igatahes.

4 kommentaari:

Kajakas ütles ...

ma arvan, et võid teha, aga peaksid siis viitama, et kust su mõte alguse sai. ja kui konkreetset õpetust üles ei pane, siis ei tohiks küll probleemi olla. see on minu arvamus

Aet ütles ...

Sots, sa ju selgelt muretsed üle selle asja pärast :) Kui sa näed kuskil pilti mütsist, mis sulle meeldib, siis ei keela küll keegi sul seda mütsi järgi teha ega ka sellest tehtud pilti üles panna. Siin ei ole küll mingeid autoriõigusi peale su enda omade. Kogu aga rahulikult mõtteid ja teosta neid ja näita teistele ka :)
Teine asi kui sa kasutaksid seda mõtet andnud originaalpilti või kui kasutad kirja pandud õpetust ja paned selle õpetuse üles ilma, et viitaksid, kust said (ehk siis võiks jääda mulje nagu see on sinu kirjutatud) või kui skännid ajakirjast õpetuse ja paned üles vms.

Elsa ütles ...

Liitun eelkõnelejatega :) Ise ja enda tarbeks ei keela küll keegi midagi teha :) Vaat konkreetse mustri, pildi, trükise vms kasutamine on midagi muud. Või võtad kellegi erilise idee ja kukud turustama,vms.
No mul ju vaid hea meel, kui näiteks minu mütsid sulle inspiratsiooni annavad. Ja kui sa postituses inspiratsiooniallikat meeles pead (nagu eelmises postituses näiteks), siis ei saa mitte üks hing su peale pahandada ;)
Noh, ja tegelikult on juriidilised ja eetilised piirid päris erinevad...

Terje ütles ...

Kui nii keeruliselt mõtelda, siis ei saaks-tohiks ju ühtegi asja teha. Kõik on kuskil tehtud-nähtud. Teise blogile viitamine on tore asi küll, kuid vahel kummaline lugeda viidet blogile, mis omakorda idee saanud kuskilt ajakirjast.