teisipäev, november 07, 2006

Olen viimastel päevadel maganud veel vähem kui tavaliselt, nõnda et mittemagav olek tundub loomulikum kui magamine. Triinu viimased ööuned on olnud 3 - 6 tundi pikad, mis omakorda tähendab et oleme hommikupoole ööd üleval ja magame siis lõuna ajal hästi pikalt. Nii mõnigi kord sõidan lapse hommikuti autoga magama ja viin hoidjale magava lapse.
Nii olengi just viimasel ajal olen mõelnud enda saatusekaaslaste peale. Et võiks olla mittemagavate laste emade eneseabigrupp või siis ühisblogi, kus saaks siis oma "rasket elu" kurta ja tunnetada, et sinust saadakse aru, mitte ei lohutata, et "küll see läheb mööda" ega pakuta valmislahendusi. Kuigi lohutaja võib mõelda vaid kõige paremat ja võib olla oli ka temal rahutu unega laps, tahaksin ma oma probleeme arutada just nendega, kes on just praegu analoogses olukorras. Ükskord magan ma nagunii:)

8 kommentaari:

Krentu ütles ...

Mul oli üks töökaaslane, kelle laps olevat öösel iga tunni tagant üles ärganud ja nt juua või pissile tahtnud. Ja laps tunnistas ainult ema. See ema nägi tohutult kurnatud välja, silmad punased kogu aeg. Sest hommikul pidi ta ju kaheksaks tööle tulema ja lõunauinakut päevakavas polnud. Ta käis ka igasugu uuringutel lapsega ja samuti tõdeti, et küll kasvab välja. Ma ei kujuta üldse ette, mida see tähendab. See sama kolleeg rääkis, et kunagi olevat niimoodi vange piinatud - iga tunni aja tagant aeti üles. See pidavat keha ja vaimu täiesti segi ajama.
Kas teil ei ole kedagi, nt isa või vanaema, kes saaks vahel ise öösel lapsega üles tõusta, nii et Sina saaksid magada?

Sots ütles ...

Olen õnneks tööl vaid osalise koormusega ning hommikupoolikuti.Nõnda saangi koos lapsega päeval magada.Muidu ma tööl ei käikski.
Et A.käib terve päeva tööl ja vanaemad elavad kaugemal, siis tuleb mul ikka endal öösiti tõusta ja lapsega tegeleda.
Loodan, et minu postitus ei tundunud liialt kurtmisena, vaid ikka olukorra kirjeldusena,kus mul pole energiat käsitööga tegeleda:)Lihtsalt oleks huvitav (ja kasulik?) teiste saatusekaaslastega laste uneprobleeme arutada.
Ega su töökaaslasel juhuslikult blogi ei ole?:P

Krentu ütles ...

Ma ei usu, et tal blogi oleks. Ma pole kaks aastat tööl käinud ja ta on meie asutusest vahepeal ära läinud, nii et isegi kontakte pole :)
Ei olnud midagi kurtmine, mul lihtsalt tuli meelde see jutt.

Annu ütles ...

oot, ta on siis alati vähese unega laps olnud? aga kui sa ei laseks tal päeval magada, mis siis? ja mis ta öösiti teeb, kui ärkab, nutab? kui vana su laps on?
appi, nii palju küsimusi, aga lihtsalt hakkas huvitama. sa ei pruugi muidugi vastata.

Sots ütles ...

Triinu on praegu 2a 9 kuud vana.
Minu arvates on Triinu kogu aeg liiga vähe maganud;) Kuigi on olnud halvemaid ja paremaid öid nagu kõigil lastel:mõnikord magab 4-5 tundi järjest rahulikult ja alles siis hakkab tihedamini ärkama, mõnikord ärkab iga tunni aja tagant.Öösel ärgates Triinu kas nutab,hõikab mind või keerutab oma voodis sellise hooga, et lööb oma pea vastu voodipiirdeid,mille kolin mind üles ajab:).Võib-olla on asi ka minus, st minu uni on võib-olla pinnapealne ja ärkan lihtsamini kui mõni teine ema. Ent raske on mitte reageerida kui laps ronib voodist välja ja teatab, et ta läheb nüüd suurde tuppa mängima.:)
Neil päevadel, mil Triinu öösel 6 tundi magab ja ma pean ta 8-ks hoidja juurde viima, siis on reeglina ta kella 13-ks täiesti kustunud. Nii mõnigi kord tukub juba hoidja juures lõunat süües. Vanaema juurest tulles (vanaema hoidab Triinut 2 korda nädalas, elab 10 km kaugusel) jääb enamasti autos magama. Ma arvan,et Triinu pole päeval maganud 3 või 4 korda -siis on ta kella 19-ks täiesti omadega läbi, on viril, nõuab kogu aeg tähelepanu, magamapanek kestab 1-2 tundi jne.Kõigil neil kordadel on ta hommikul ärganud enne kella 6-t:( Seetõttu eelistan teda päeval magama panna.
Ja üks asi veel,mis on täiesti minus endas kinni: nimelt ei raatsi ma Triinut üles ajada kui ta päeval liiga kaua magab (kui päevauni 4 tundi,siis magab 14- 18).Nõnda et õhtul läheme kell 23-24 magama. Samas olen teda ka nendel päeval hommikul vaid paaril korral üles ajanud.
Nujah,nüüd läks jutt pikaks. Sellepärast olekski hea vist miski eraldi suhtluskoht unehäiretega laste emadele;)

Annu ütles ...

minu poiss on aasta noorem ja seni sihukest jama pole (nüüd ma sülitan üle vasaku õla:)). raske võib küll olla. hea, et saad lõuna ajalgi magada.

KK ütles ...

Kui sa Kullaketrajates käid, siis sealsel liikmel Pellekesel on vanem laps täpselt sarnase käitumisega olnud. Praeguseks 5a tibi magab nüüd paremini minu mäletamist mööda aga aastaid oli see ikka neil päris suur mure. Öösel juua, kaissu, tunnike mängimist jne. Lisaks keeldus tibi päevaunest ja magama läks ka suht hilja, äratus oli ikka 6-7st. Mõne lapse unevajadus on lihtsalt väiksem ja kui ise oled suur unekott, siis on seda taluda päris karm. Kui nad lõpuks mõlemad pika päeva pidid tööl käima ning laps lasteaeda läks, siis tegeles öösel lapsega issi. Selleks ajaks oli neil teine laps ka ning paratamatult nõudis väiksem ema tähelepanu rohkem.
Aga jah, sarnaste probleemidega inimesi on, kui see sind lohutab:). Blogi aga vist küll ei ole kui sa ise just algust ei tee:)

Sots ütles ...

Kõige raskem ongi see, et ei tea põhjust,miks Triinu ei suuda öösel järjest pikemalt magada (ööpäevas tuleb tal und aga enamasti ikka 10 tundi ära). Et vbl tal on mingi haigus või stress vms. Aga loodetavasti paar aasta jooksul asi ikka paraneb;)