reede, detsember 02, 2005


Põhjuslikud seosed

Mind on tihti huvitanud asjade põhjuslikud seosed. Kui ma tean, mis on asja mõte, siis on mul lihtsam ka mingit ebameeldivat tegevust sooritada.
Näiteks külmetamisest hoidumiseks soovitas perearst õuest tulles lapse jalad sooja vette panna. Kuidas see aitab nn külmetamist ennetada? Külmetamine pole ju minu teada midagi muud, kui et organismi vastupanuvõime on nõrgenenud ja viirushaigustel jms on lihtsam organismi tungida. Kas jalgade sooja vette pistmine tugevdab siis organismi vastupanuvõimet? Selleks ajaks kui ma tuppa jõuan ja seda veeprotseduuri tegema hakkan on arvatavasti juba kümmekond viirust minu last rünnanud. Arst ei seletanud ja mina ei küsinud ka.

2 kommentaari:

Terje ütles ...

Viirus ja külmetus pole minu teada nii otseselt omavahel seotud, et kohe kui külmetad kohe viirus märatsema hakkab. Pisut aega laps ikka ise ka sees võitleb viirustekitajatega ja soe jalavann paneb vereringe uuesti ja kiiresti käima, ja organismil kergem võidelda. Oli vist nii

Sots ütles ...

Selge;) Nüüd siis lihtsam vastupunnivat last vanni pista.